1. "Ocena świadomości strategii edukacyjnych wśród studentów medycyny i kadry dydaktycznej"
Zakład Dydaktyki i Symulacji Medycznej, Katedra Anatomii Człowieka, Uniwersytet Medyczny w Lublinie
dr hab.n. med. Kamil Torres MBA
Harvard School of Medicine
dr n. med. Felipe Piza
Centrum Symulacji Medycznej UM w Lublinie
inż. Piotr Marciniak
mgr Jan Korulczyk
Celem badania jest ocena postrzegania metod nauczania zarówno przez Studentów jak i nauczycieli.
Grupę badawczą stanowią Studenci i Pracownicy Dydaktyczni Szkół Medycznych o zróżnicowanym wieku i płci.
Liczebność grupy badawczej stanowi 500 osób. Badanie prowadzone będzie poprzez ankietę internetową.
2. Ocena poziomu inteligencji emocjonalnej, empatii i motywacji u studentów wydziału lekarskiego i absolwentów – badanie podłużne
Zakład Dydaktyki i Symulacji Medycznej Uniwersytetu Medycznego w Lublinie
dr hab. n. med. Anna Torres
dr. n. med. Aleksandra Rutkowska
dr. n. hum. Izabela Mamcarz
mgr M. Horodeńska
mgr K. Naylor
lek. med. Ewa Domańska-Glonek
Gulf Medical University – Ajman, U.A.E
Prof. Manda Venkatramana
dr. Dillip Kumar Giri
Celem badania jest określenie poziomu inteligencji emocjonalnej (rozumianej jako zbiór różnych zdolności o charakterze poznawczym), oraz empatii (rozumienie emocji innych ludzi) u studentów i absolwentów kierunku lekarskiego.
Autorów interesuje rozwój zarówno inteligencji emocjonalnej jak i empatii w toku trwania studiów medycznych oraz identyfikacja czynników, które na to wpływają w różnych kulturach.
Ponadto zamierzeniem autorów jest zbadanie poziomu motywacji uczestników do studiowania i rozwoju w zawodzie lekarza.
Badanie jest podłużne, obejmuje studentów pierwszego roku (na początku studiów i na czwartym roku, studiów polsko i anglojęzycznych – studiujących w Gulf Medical University – Ajman, U.A.E) oraz absolwentów kierunku lekarskiego.
3. „Nauczanie studentów anglojęzycznych i polskojęzycznych - percepcja procesu dydaktycznego i jego warunków oraz kulturowych czynników związanych z jego przebiegiem. Badania porównawcze studentów oraz nauczycieli akademickich.”
Zakład Dydaktyki i Symulacji Medycznej, Katedra Anatomii Człowieka Uniwersytetu Medycznego w Lublinie
dr hab. med. Kamil Torres
mgr Magdalena Horodeńska
Instytut Psychologii, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego
Dr n. hum. Anna Ratajska
4. "Czy uważność (mindfulness) może poprawić psychiczne samopoczucie studentów medycyny?"
Zakład Dydaktyki i Symulacji Medycznej Uniwersytetu Medycznego w Lublinie
dr n. med. Tomasz Kucmin
mgr Grzegorz Witkowski
mgr Magdalena Wac
The University of Edinburgh
Prof. Phillip Evans
Celem badania jest określenie poziomu uważności (rozumianej jako stanu mentalnego osiąganego poprzez koncentrowanie świadomości na określonej, konkretnej chwili, z jednoczesnym, spokojnym przyjmowaniem i akceptowaniem uczuć, myśli oraz odczuć ze strony ciała stosowanej jako technika terapeutyczna) u studentów kierunku lekarskiego.
Zainteresowanie autorów obejmuje wyjściowy (przed treningiem) poziom uważności studentów medycyny, a także identyfikacja czynników, które mogą mieć wpływ na tę zmienną.
Badanie jest podłużne, obejmuje studentów pierwszego roku (na początku studiów, na trzecim oraz na szóstym roku studiów).